7 stycznia 2025 r.
Będziemy dyskutować z ekspertami, którzy przyjęli nasze zaproszenie: Bolesław Rok, Marcin Milczarski, Tomasz Gasiński, Mario Everardo Zamarripa Gonzalez, Joanna Wis Bielewicz, Marlena Napierała, Dominika Milion, Joanna Rzeźniczak, Liliana Anam, Kamil Jesionowski, Krzysztof Maksymik, Anna Ławniczak, Borys Malinowski, Kamilla Pietrzak. Nad programem konferencji czuwa Ewa Sowińska, dyrektorka merytoryczna #RazemDlaESG.
Ewa Sowińska
|
Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w latach 2015-2019. Przewodnicząca Komisji ds. szkoleń, Koordynatorka tematów dotyczących Raportowania Zrównoważonego Rozwoju
Pomysłodawczyni i Mentorka Programu studiów podyplomowych #ESG w praktyce przy SANS (Sopocka Akademia Nauk Stosowanych)
Ekspertka Projektu Climate Leadership https://climateleadership.pl/
Członkini Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych (SNCRN)
Członkini Rady Programowej:
Członkini Rady Fundacji Hospicyjnej w Gdańsku.
Ambasadorka 30% Club Poland.
Wykładowca akademicki z zakresu etyki biznesu i zrównoważonego rozwoju
Członkini Kapituły Konkursu:
Mówczyni i Moderatorka paneli dyskusyjnych wokół ekonomii wartości, odpowiedzialnej edukacji, Przywództwa na rzecz klimatu i zrównoważonego rozwoju.
Laureatka:
Orędowniczką zmian w edukacji, bo wg mnie „Lepszy świat zaczyna się od lepszej szkoły
|
25 lat doświadczenia zawodowego w branżach: konsultingowej, certyfikacyjnej (DNV) oraz Oil&Gas (LOTOS – obecnie Grupa ORLEN). Od wielu lat angażuje się w promowanie koncepcji i praktycznego zastosowania zarządzania ryzykiem i zrównoważonego rozwoju. Jest doświadczonym specjalistą w zarządzaniu projektami dla polskich i międzynarodowych organizacji. Ekspert w zakresie kalkulacji i weryfikacji emisji CO2, definiowania strategii neutralności klimatycznej/dekarbonizacji, a także zagadnień związanych z ryzykami ESG. Audytor wiodący ISO 9001 i ISO 14001. Doświadczony Wykładowca z zakresu przedmiotów zarządzanie ryzykiem oraz zarządzanie projektami - w Collegium Civitas jak również MBA Offshore Wind Wyższej Szkoły Morskiej.
Autor opracowań: „Zrównoważony biznes" oraz „Zarządzanie ryzykiem w procesie zrównoważonego rozwoju biznesu".
|
Absolwent Wydziału Inżynierskiego (Inżynier Przemysłowy i systemów zarządzania) w Instituto Tecnologico y de Estudios Superiores de Monterrey Campus Monterrey, Monterrey Meksyk (1994 r.). Od ponad 26 lat związany z ubezpieczeniami. W latach 1995-1998 pracował w firmie ubezpieczeniowej ABA Seguros w Meksyku gdzie był m.in. odpowiedzialny za Reasekuracji. W 1997 ukończył roczny program szkoleniowy w Munich Re. Do ERGO Hestii dołączył w 1998 roku i pracował w Biurze Reasekuracji. W 1999 roku objął stanowisko Dyrektora Spółki Hestia Kontakt (Centrum Obsługi Klienta), a następnie w 2004 roku został Dyrektorem Biura Sprzedaży spółek ubezpieczeń majątkowych i życiowych ERGO Hestii. W latach 2006-2007 rozwinął sprzedaż w obszarze ubezpieczeń na życie dla klientów indywidualnych, a następnie w latach 2007-2015 rozwinął projekt sprzedaży bezpośredniej (łącznie z wdrożeniem marki You Can Drive). W tym czasie prowadził także projekt ubezpieczeń zdrowotnych. Od 2016 roku, jako Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju, realizuje Strategię Zrównoważonego Rozwoju w Grupie ERGO Hestia. Odpowiada za projekty w zakresie ESG i Odpowiedzialnego biznesu, w tym politykę środowiskową firmy oraz system zarządzania środowiskowego.
|
Biegły rewident nr ewid. 12603; pełni funkcję dyrektora finansowego w międzynarodowej spółce produkcyjnej. Posiada długoletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej w tym, działalności gospodarczej prowadzonej w Specjalnych Strefach Ekonomicznych. Doktor nauk społecznych, w zakresie dyscypliny – ekonomia i finanse Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Wykładowca SKwP Oddział w Poznaniu. Autor artykułów oraz publikacji o tematyce rachunkowej.
|
Przez dziesięć lat Kierownik Działu Bezpieczeństwa i Pełnomocnik Zarządu ds. zrównoważonego rozwoju, a od kwietnia 2020 roku, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Baltic Hub. Jednocześnie pełni w Baltic Hub funkcję Oficera Ochrony Obiektu Portowego, a do stycznia 2022 roku pełniła także funkcję Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
Absolwentka Akademii Morskiej w Szczecinie na kierunku inżynieria ruchu morskiego oraz transport morski oraz studiów podyplomowych na kierunkach: Bezpieczeństwo i Higiena Pracy oraz TQM na Politechnice Gdańskiej, a także Inspektor ds. informacji niejawnych w WSB Gdańsk i ESG w Praktyce w SANS. Certyfikowany audytor wewnętrzny i wiodący systemów według norm ISO 9001, 14001 oraz 45001 i 50001.
W Baltic Hub tworzyła od podstaw zintegrowany system zarządzania według wspomnianych norm, a dodatkowo według rozporządzenia EMAS, a także była odpowiedzialna za wdrożenie w Organizacji systemu zarządzania ryzykiem począwszy od Oceny Wpływu na Biznes (BIA - Business Impact Analysis), poprzez tworzenie działowych i korporacyjnego rejestrów ryzyk, kończąc na Planach Ciągłości Działania (BCP - Business Continuity Plan) i Procedurach Gotowości na Awarię (ERP – Emergency Response Procedure). Pełniła także funkcję Kierownika Projektu podczas wdrażania w organizacji systemu zarządzania cyber bezpieczeństwem.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa w portach morskich, ale i na statkach morskich, które zdobyła podczas pracy jako oficer nawigacyjny na statkach kontenerowych (karierę zakończyła z Dyplomem Chiefa Oficera). Od lat jej głównym celem zawodowym jest zwiększanie poziomu kultury bezpieczeństwa w firmie, a co za tym idzie zmniejszenie ilości zdarzeń wypadkowych. Cel ten w ostatnich latach rozszerzyła na kolejne pole zainteresowań tj. zrównoważony rozwój i przygotowanie organizacji do zero emisyjności i raportowania niefinansowego. Stale kształci się w tym zakresie i w roku 2022 ukończyła na Uniwersytecie Cambridge krótkie szkolenie z Zarządzania Zrównoważonym Łańcuchem Dostaw a następnie w 2023 szkolenie: Biznes i zmiany klimatyczne: w kierunku zero emisyjności.
Liliana Anam
|
CEO firmy CSRinfo, doradca ds. zrównoważonego biznesu i ESG z 19-letnim doświadczeniem w obszarze, wykładowczyni i trenerka. Wprowadziła w Polsce wiele międzynarodowych standardów raportowania i zarządzania w obszarze ESG/CSR, m.in. GRI, ISO26000, AA1000, a w 2014 roku uruchomiła studia podyplomowe dla menedżerów ESG, obecnie trwa 11 edycja. Pomysłodawczyni pierwszego w Polsce Rankingu Narzędzi Raportowania ESG.
|
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Biegły rewident od 2006 roku.
Współtworzył i wykonuje zawód w małej firmie audytorskiej. Zawodowo zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych oraz regulacjami dotyczącymi podatków i rachunkowości, a w sposób szczególny aspektami prawnymi wykonywania audytu.
Od wielu lat angażuje się w pracę na rzecz samorządu biegłych rewidentów. Od 2007 roku delegat na Zjazd. W latach 2015-19 brał udział w pracach Komisji opiniowania aktów prawnych. W latach 2019-2023 był członkiem Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w której zajmował się głównie kwestiami związanymi z legislacją. Zaangażowany był także w działalność Regionalnego Oddziału w Gdańsku, w którym w latach 2019-2023 był członkiem Regionalnej Rady.
Kamil Jesionowski był również członkiem Komisji ds. opracowania nowego brzmienia statutu PIBR, który wprowadził narzędzia do sprawniejszego funkcjonowania PIBR. Zmiany te zostały przyjęte w 2022 r. podczas Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów.
Krzysztof Maksymik
|
Ekspert w zakresie rachunkowości i sprawozdawczości finansowej. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Polsko-Niemieckiego Forum Akademickiego. Stypendysta DAAD (Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej) na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie.
Biegły rewident z kilkunastoletnim doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych (polskie standardy rachunkowości, MSSF, HGB) firm z różnych branż (w szczególności budownictwo, deweloperzy, firmy handlowe), w tym również spółek giełdowych. Zwolennik promowania i wdrażania dobrych praktyk ładu korporacyjnego.
Ceniony trener szkoleń w zakresie rachunkowości (MSSF, polskie standardy rachunkowości).
Członek Komitetu ds. weryfikacji oficjalnego tłumaczenia Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości (2011, 2013, 2016). Autor licznych artykułów w prasie branżowej poświęconych rachunkowości i rewizji finansowej.
Zaangażowany w prace samorządu biegłych rewidentów w zakresie oceny skutków wdrożenia przepisów prawnych z zakresu rachunkowości, rewizji finansowej i podatków.
|
Anna Ławniczak jest biegłą rewident, Associate Partnerką w firmie audytorskiej UHY ECA Audyt Sp. z o.o., należącej do międzynarodowej sieci UHY International.
Przez wiele lat zdobywała doświadczenie zawodowe w działach księgowości międzynarodowych firm. Potwierdzeniem posiadanej wiedzy w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych jest uzyskany certyfikat Ministra Finansów.
Doświadczenie zawodowe w pracy biegłego zdobywała w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie kierowała pracą zespołu przeprowadzającego badania i przeglądy sprawozdań finansowych.
Od 10 lat związana z UHY ECA Audyt Sp. z o.o. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych zgodnie z Ustawą o Rachunkowości, jak i Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej (MSR/MSSF). W trakcie swojej pracy zawodowej zajmowała się również sporządzaniem pakietów konsolidacyjnych oraz realizowaniem projektów Due Diligence, Od wielu lat audytuje sprawozdania finansowe spółek z zagranicznym kapitałem, spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych czy spółek notowanych na NewConnect.
Jako doradca zaprojektowała i wdrożyła proces przygotowania informacji niefinansowych dla spółki notowanej na GPW. Wspierała też klienta w kolejnych latach raportowania niefinansowego w zakresie zbierania i raportowania danych.
Autorka publikacji w tematyce związanej z rachunkowością, księgowością oraz ESG, zrównoważonym raportowaniu / raportowaniu niefinansowym. Wykładowczyni studiów podyplomowych na kierunkach związanych z ESG i zrównoważonym rozwojem.
Od 2024 roku członkini Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Wykładowczyni „Szkoły ESG” prowadzonej w ramach współpracy Krajowej Izby Gospodarczej i ADN Akademia.
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na kierunku Finanse i Rachunkowość.
W 2022 roku ukończyła Studia podyplomowe na kierunku „ESG w praktyce” realizowanych przez Sopocką Akademię Nauk Stosowanych.
Borys Malinowski
|
Posiada ponad 15 lat doświadczenia w badaniu jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych, w tym jako Kluczowy Biegły Rewident odpowiada za nadzorowanie badań jednostek notowanych na giełdzie papierów wartościowych w Warszawie. Jest także członkiem zespołu współpracującego z właścicielami firm prywatnych.
Od 2023 roku pełni rolę Skarbnika w regionalnym oddziale PIBR w Gdańsku.